|
1. | författare | Andersson, Hanna; Lundén, Anna | 2021 |
| titel | Det talade språket i skolan : En kvalitativ studie om F-3-lärares upplevelser av elevers talutrymme i klassrummet och arbetssätt för att främja talutveckling i svenskundervisningen |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på grundnivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
2. | författare | Fallgren, Frida | 2021 |
| titel | Tjejers talutrymme- Självklart eller ett genusproblem? : En undersökning om tjejer på gymnasiets möjligheter att ta plats i svenskklassrummet utifrån deras perspektiv |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
3. | författare | Alexis, Yvonne; Melkemichel, Maria | 2021 |
| titel | Lärares syn på genus i undervisningen : En kvalitativ studie om lärarens syn på genusarbetet i undervisningen i de tidiga skolåren |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på grundnivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
4. | författare | Karlsson, Lina; Lundgren, Anna | 2021 |
| titel | “Vem bestämmer vad som är tjejsaker och killsaker? - Jag vet inte… det bara är så” : En kvalitativ studie om barns syn på leken i förskolan ur ett genusperspektiv |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på grundnivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
5. | författare | Englöv, Felicia; Andersson Markovic, Nathalie | 2021 |
| titel | Den magiska kulan ur ett genusperspektiv - en kvalitativ text- och bildanalys : - en kvalitativ text- och bildanalys |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
6. | författare | Lundin, Rebecca; Thivaharan, Thanushalini | 2020 |
| titel | Genus i förskolan : En kvaliativ studie av förskolärares jämställdhetsarbete med barn |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på grundnivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
7. | författare | Olsson, Emma; Andersson, Linda | 2020 |
| titel | Flicka eller pojke, spelar det någon roll? : En kvalitativ studie om jämställdhet i förskolan |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på grundnivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
8. | författare | Järleskog, Amanda; Blom, Emma | 2020 |
| titel | Hon är omtänksam och vacker, han är modig och tuff, eller? : En genusinriktad studie av Astrid Lindgrens barnbokskaraktärer. |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
9. | författare | De Bernardo, Theresa; Pärlståhl, Maria | 2020 |
| titel | Är matematikämnet könstämplat? : En bildanalys av matematikböcker för årskurs 1. |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
10. | författare | Hinkelman, Denise; Kruse, Elin | 2020 |
| titel | Rosa mössor och blå vantar : En kvalitativ studie om traditionella könsmönster i påklädnadssituationer |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på grundnivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
11. | författare | Sundkvist, Matilda; Friberg, Melina | 2019 |
| titel | Barn resonerar kring genus : En kvalitativ studie om barns tankar kring genus utifrån en normbrytande barnbok |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på grundnivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
12. | författare | Nsumbu, Gilliam; Klaesson, Tony | 2019 |
| titel | TV- och datorspel i engelskundervisningen : En studie om användning av Minecraft som stimuleringsverktyg för nyanlända elever |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på grundnivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
13. | författare | Andgrim, Kajsa; Nevalainen, Emma | 2019 |
| titel | Tjejer kan väl inte spela fotboll? : En komparativ studie om normer, genus och etnicitet i barnlitteratur utgiven på två skilda förlag. |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
14. | författare | Bäck, Stephanie | 2019 |
| titel | Genusperspektiv i barnlitteratur : en förändring över tid? |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Kandidatuppsats |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
15. | författare | Edin, Anders; Andersson, Camilla | 2019 |
| titel | Stereotyper för läslust eller normbrytande karaktärer för förändring? : En kritisk granskning av en kommunal lässatsnings läsfrämjandearbete och boktips utifrån ett genusperspektiv |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
16. | författare | Tegnelid, Maja | 2019 |
| titel | Hästböcker ur ett genusperspektiv : En kvalitativ studie om hur genus, kroppsideal och klass framställs i hästböcker för barn. |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
17. | författare | Ljunggren, Victoria | 2019 |
| titel | Superhjälte eller fisforskare : En studie om hur flickor gestaltas i moderna barnböcker |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
18. | författare | Olsson, David; Sandberg, Sebastian | 2019 |
| titel | För små för genus? : En kvalitativ studie om genusmedvetenhet bland förskolepersonal |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på grundnivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
19. | författare | Lagerkvist Cabezas, Ellen | 2018 |
| titel | börjar #Metoo i förskolan? : En studie om hur våld och kön samspelar i förskolans verksamhet |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på grundnivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
20. | författare | Helleberg, Fia | 2018 |
| titel | Close shoots no rabbit : En studie av idiomförståelse hos gymnasieungdomar |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Masteruppsats |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
21. | författare | Asad Kandastar, Ahdia; Tegborg, Linda | 2018 |
| titel | Barnlitteratur utifrån ett normkritiskt perspektiv : En kvalitativ studie av fyra vanligt förekommande högläsningsverk i årskurs F-3 |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
22. | författare | Kallander, Emma; Hellberg, Teodora | 2018 |
| titel | Jag tycker att genusarbetet är... : En studie om vårdnadshavares vetskap och tankar kring förkolans genusarbete |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på grundnivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
23. | författare | Lignell, Sofia; Lundin Widh, Sofie | 2018 |
| titel | "GENUS ÄR JU ATT ALLA KAN GÖRA ALLT" : En kvalitativ studie om hur förskollärare definierar, värderar och prioriterar genusarbetet i förskolan |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på grundnivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
24. | författare | Brisenheim, Matilda; Danielsson, Elin | 2018 |
| titel | Stereotyper eller normbrytande? : En kvalitativ studie om genus hos karaktärer i några populära barnböcker |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
25. | författare | Folkesson, Marita | 2018 |
| titel | Väljer läraren litteratur som lockar till läsning? : -En intervjustudie om lärares val av litteratur i undervisningen på högstadiet |
| lärosäte | Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation |
| uppsatstyp | Magisteruppsats |
| | HÄMTA FULLTEXT |
|
|
page: 1 2 3 |
|