a-ö | kontakta oss | English | hem

Navigation på LIBRIS webbplats 
Navigation på LIBRIS webbplats

Uppsök - examensarbeten och uppsatser i fulltext

Din sökning gav 68 träffar

 sökformulär > träfflista | föregående sida | nästa sida

1.  författare Andersson, Hanna; Lundén, Anna2021
  titel Det talade språket i skolan : En kvalitativ studie om F-3-lärares upplevelser av elevers talutrymme i klassrummet och arbetssätt för att främja talutveckling i svenskundervisningen
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på grundnivå
  HÄMTA FULLTEXT
2.  författare Fallgren, Frida2021
  titel Tjejers talutrymme- Självklart eller ett genusproblem? : En undersökning om tjejer på gymnasiets möjligheter att ta plats i svenskklassrummet utifrån deras perspektiv
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå
  HÄMTA FULLTEXT
3.  författare Alexis, Yvonne; Melkemichel, Maria2021
  titel Lärares syn på genus i undervisningen : En kvalitativ studie om lärarens syn på genusarbetet i undervisningen i de tidiga skolåren
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på grundnivå
  HÄMTA FULLTEXT
4.  författare Karlsson, Lina; Lundgren, Anna2021
  titel “Vem bestämmer vad som är tjejsaker och killsaker? - Jag vet inte… det bara är så” : En kvalitativ studie om barns syn på leken i förskolan ur ett genusperspektiv
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på grundnivå
  HÄMTA FULLTEXT
5.  författare Englöv, Felicia; Andersson Markovic, Nathalie2021
  titel Den magiska kulan ur ett genusperspektiv - en kvalitativ text- och bildanalys : - en kvalitativ text- och bildanalys
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå
  HÄMTA FULLTEXT
6.  författare Lundin, Rebecca; Thivaharan, Thanushalini2020
  titel Genus i förskolan : En kvaliativ studie av förskolärares jämställdhetsarbete med barn
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på grundnivå
  HÄMTA FULLTEXT
7.  författare Olsson, Emma; Andersson, Linda2020
  titel Flicka eller pojke, spelar det någon roll? : En kvalitativ studie om jämställdhet i förskolan
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på grundnivå
  HÄMTA FULLTEXT
8.  författare Järleskog, Amanda; Blom, Emma2020
  titel Hon är omtänksam och vacker, han är modig och tuff, eller? : En genusinriktad studie av Astrid Lindgrens barnbokskaraktärer.
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå
  HÄMTA FULLTEXT
9.  författare De Bernardo, Theresa; Pärlståhl, Maria2020
  titel Är matematikämnet könstämplat? : En bildanalys av matematikböcker för årskurs 1.
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå
  HÄMTA FULLTEXT
10.  författare Hinkelman, Denise; Kruse, Elin2020
  titel Rosa mössor och blå vantar : En kvalitativ studie om traditionella könsmönster i påklädnadssituationer
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på grundnivå
  HÄMTA FULLTEXT
11.  författare Sundkvist, Matilda; Friberg, Melina2019
  titel Barn resonerar kring genus : En kvalitativ studie om barns tankar kring genus utifrån en normbrytande barnbok
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på grundnivå
  HÄMTA FULLTEXT
12.  författare Nsumbu, Gilliam; Klaesson, Tony2019
  titel TV- och datorspel i engelskundervisningen : En studie om användning av Minecraft som stimuleringsverktyg för nyanlända elever
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på grundnivå
  HÄMTA FULLTEXT
13.  författare Andgrim, Kajsa; Nevalainen, Emma2019
  titel Tjejer kan väl inte spela fotboll? : En komparativ studie om normer, genus och etnicitet i barnlitteratur utgiven på två skilda förlag.
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå
  HÄMTA FULLTEXT
14.  författare Bäck, Stephanie2019
  titel Genusperspektiv i barnlitteratur : en förändring över tid?
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Kandidatuppsats
  HÄMTA FULLTEXT
15.  författare Edin, Anders; Andersson, Camilla2019
  titel Stereotyper för läslust eller normbrytande karaktärer för förändring? : En kritisk granskning av en kommunal lässatsnings läsfrämjandearbete och boktips utifrån ett genusperspektiv
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå
  HÄMTA FULLTEXT
16.  författare Tegnelid, Maja2019
  titel Hästböcker ur ett genusperspektiv : En kvalitativ studie om hur genus, kroppsideal och klass framställs i hästböcker för barn.
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå
  HÄMTA FULLTEXT
17.  författare Ljunggren, Victoria2019
  titel Superhjälte eller fisforskare : En studie om hur flickor gestaltas i moderna barnböcker
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå
  HÄMTA FULLTEXT
18.  författare Olsson, David; Sandberg, Sebastian2019
  titel För små för genus? : En kvalitativ studie om genusmedvetenhet bland förskolepersonal
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på grundnivå
  HÄMTA FULLTEXT
19.  författare Lagerkvist Cabezas, Ellen2018
  titel börjar #Metoo i förskolan? : En studie om hur våld och kön samspelar i förskolans verksamhet
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på grundnivå
  HÄMTA FULLTEXT
20.  författare Helleberg, Fia2018
  titel Close shoots no rabbit : En studie av idiomförståelse hos gymnasieungdomar
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Masteruppsats
  HÄMTA FULLTEXT
21.  författare Asad Kandastar, Ahdia; Tegborg, Linda2018
  titel Barnlitteratur utifrån ett normkritiskt perspektiv : En kvalitativ studie av fyra vanligt förekommande högläsningsverk i årskurs F-3
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå
  HÄMTA FULLTEXT
22.  författare Kallander, Emma; Hellberg, Teodora2018
  titel Jag tycker att genusarbetet är... : En studie om vårdnadshavares vetskap och tankar kring förkolans genusarbete
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på grundnivå
  HÄMTA FULLTEXT
23.  författare Lignell, Sofia; Lundin Widh, Sofie2018
  titel "GENUS ÄR JU ATT ALLA KAN GÖRA ALLT" : En kvalitativ studie om hur förskollärare definierar, värderar och prioriterar genusarbetet i förskolan
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på grundnivå
  HÄMTA FULLTEXT
24.  författare Brisenheim, Matilda; Danielsson, Elin2018
  titel Stereotyper eller normbrytande? : En kvalitativ studie om genus hos karaktärer i några populära barnböcker
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå
  HÄMTA FULLTEXT
25.  författare Folkesson, Marita2018
  titel Väljer läraren litteratur som lockar till läsning? : -En intervjustudie om lärares val av litteratur i undervisningen på högstadiet
  lärosäte Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
  uppsatstyp Magisteruppsats
  HÄMTA FULLTEXT
page: 1 2 3 
Kungl. biblioteket, National Library of Sweden/LIBRIS  driften@libris.kb.se